PRAHA MS4. B
Publikováno 19. 9. 2021

Využili jsme jednoho z posledních slunečných zářijových dní a v úterý 14. 9. L. P. 2021 jsme se vydali za poznáním do našeho hlavního města. 

Byvše dychtiví vidět co nejvíce, sešli jsme se časně zrána na vlakovém nádraží v Olomouci s plánem odjet 6:33. Náš vlak se však rozhodl stávkovat a kdesi u Drahotuš se pokazil. Nutno konstatovat, že Regiojet jízdné neprodleně vrátil a mohli jsme tedy zakoupit lístky na další vlak. Po desáté hodině jsme už uháněli metrem (pro některé to byla dokonce životní premiéra) k naší první plánované destinaci, Národnímu technickému muzeu.  

V hlavním výstavním pavilonu NTM jsme shlédli stálé expozice historického vývoje jízdních kol, motocyklů, aut i letadel. Součástí expozice je dokonce automobil zn. Tatra, se kterým Karel Loprais třikrát zvítězil v rallye Dakar nebo Renault 21 TSE V. Havla, kterého dostal darem od portugalského prezidenta. Za zmínku rovněž stojí nejstarší automobily, které byly prohlášeny za národní kulturní památku či kubistický sloup s lampou. Kromě dalších expozic nás zaujalo televizní studio s funkční televizní technikou, která v letech 1997 – 2011 sloužila ve studiu na Kavčích horách ke každodennímu vysílání. Někteří z nás si dokonce vyzkoušeli práci moderátorů televizních novin. Po dvouhodinové prohlídce jsme zahnali hlad v bistru v suterénu.

Cestou k Petřínu (naší druhé plánované destinaci) tramvají č. 12 jsme zahlédli i Pražský hrad. Vystoupili jsme na zastávce Újezd u spodního stanoviště lanovky. Po zjištění, že cesta nahoru stojí 60 Kč, jsme petřínský kopec hbitě vyběhli a cestou se ještě vyfotili u sochy K. H. Máchy. Po zdolání 299 schodů petřínské rozhledny, která je volnou kopií pařížské Eiffelovky, jsme s horní plošiny ve výšce 55m zhlédli téměř celou Prahu (Karlův most, Národní divadlo, Tančící dům, Strahov a další).

Když jsme se dostatečně pokochali malebným výhledem, seběhli jsme dolů. Naproti dolní zastávky lanovky jsme se posilnili zmrzlinou značky Angelato (podle naší p. zástupkyně nejlepší zmrzlina v celé Praze) a vyrazili k hlavnímu nádraží přes Karlův most, Staromák a Václavák. Na zpáteční cestě Regiojet nezklamal a v 19:03 jsme podle plánu dorazili do Olomouce.

MS 4. A

Pozn.:

Během naší pražské výpravy se nám podařilo zachytit jedno zcela unikátní foto. Pojmenovali jsme ho „Pan Tomáš čaruje“ (poslední obrázek)

PRAHA MS4. B
2
PRAHA MS4. B
5
PRAHA MS4. B
6
PRAHA MS4. B
10
PRAHA MS4. B
9
PRAHA MS4. B
1